Anmäl dig till våra kurser och läger!

Fler bilder (+16) >>

Tävlingsgrupper säsongen 2023-2024
I klubben finns det tävlingsgrupper för alla åldrar och nivåer:
  • Tävlingsförberedande grupper tränar 3 dagar per vecka och deltar i Slingatävlingar. Månadsavgift ca 1500kr.
  • C-åkare tränar 4 dagar per vecka och deltar i Stjärntävlingar utan placering. Månadsavgift ca 1900-2200kr.
  • B-åkare tränar 5 dagar per vecka och tävlar med poäng i klubbtävlingar. Månadsavgift ca 2700kr.
  • A/Elitgrupp tränar 6 dagar per vecka och tävlar i A- och Nationella serien. Månadsavgift ca 3000kr.

Grupperna leds av våra engagerade och utbildade tränare.  Gruppindelning görs av huvudtränaren utifrån åkarens individuella nivå. På detta sätta får vi små homogena grupper där alla åkare får de bästa förutsättningarna att utvecklas och få en bra och rolig säsong.

Skating & Dance Academy är en licensierad förening inom Svenska Konståkningsförbundet (SKF) som bedriver verksamhet från skridskoskola till yttersta elit. Vi har åtagit oss att följa SKF:s riktlinjer och policys för idrottsklubbar med hög ambition på träning, utbildning samt värdegrundande arbete för ett sunt idrottande.

Utvecklings och tävlingsgrupper är Ej bokningsbara via vår bokningssida. Du behöver kontakta info@skateacademy.se för att provträna med oss.

Mvh

Styrelsen & tränarna

Solna 2023-09-25

Följ oss