Anmäl dig till våra kurser och läger!
Likabehandlingsplan säsongen 2023-2024

Föreningen Skating & Dance Academy ska erbjuda möjlighet att utöva skridskoåkning och konståkning i en drogfri miljö med hjälp av kunniga och engagerade ledare.

Föreningen ska bedriva verksamhet för alla ålderskategorier.

Alla föreningsmedlemmar, föräldrar och ledare ska känna trygghet och kamratskap. Verksamheten ska vara fri från diskriminering, trakasserier och kränkande behandling på grund av ras, religion, kön, sexuell läggning, fysiska eller psykiska förutsättningar.

Alla i föreningen har gemensamt ansvar för att aktivt motverka varje form av kränkande behandling.

Alla föreningsmedlemmar, föräldrar och ledare ska vara medvetna om likabehandlingsplanen. Nya medlemmar ska upplysas och ta del av den.

Likabehandlingsplanen ska finnas på hemsidan och hos styrelsen.

Valberedningen ska aktivt söka efter och uppmuntra medlemmar av det underrepresenterade könet att delta i styrelsearbete. Både män och kvinnor bör vara representerade i styrelsen.

Styrelsen ska alltid kontaktas om något barn, ungdom eller vuxen utsätts för kränkningar, trakasserier eller diskriminering. Styrelsen ska så fort som möjligt att utreda vad som har hänt och vidta åtgärder för att sätta stopp för att det inträffade upprepas.

Likabehandlingsplanen ska fortlöpande revideras. Det är föreningens styrelse som är ytterst ansvarig för innehållet i likabehandlingsplanen och att den kontinuerligt ses över.

Solna 2023-09-23

Styrelsen Skating & Dance Academy

Följ oss på Facebook:
Följ oss på Insta:
Beställ klubbkläder på Kskates hemsida:
Köp och slipa skridskor på Basset Blades:
Din annons här? Kontakta oss: